robin söderling & besök på vägarna

i helgen har davis cup spelats här i lidköping. jag har inte haft tillfället att gå och titta, men jag har hört att sverige vann dubben igår och att robin vann idag, har jag rätt? har jag berättat om att jag har spelat tennis i många många år? det var johanna som fick med mig på en tennis träning, kunde jag vart sex eller sju år när jag börja? sen började jag träna ungefär fyra gånger i veckan tills jag var fjorton ungefär. men iallafall, när nu robin söderling gick och vann sin match måste jag ju berätta att jag har träffat honom några gånger, till och med pratat med honom! det är jag ganska så stolt över. första gången var nog när jag och johanna kom till träningen och den va inställd, då tränade robin på ena banan och vi frågade om vi kunde få låna hans mobil för att kunna ringa våra föräldrar, men icke! det fick vi minsann inte från första början. men sen kunde han nog inte säga nej till två så söta flickor som vi. andra gången jag och johanna pratade med honom var när han tränade på banan bredvid oss i LTK hallen. jag och johanna sprang över på banan han tränade på och frågade om han autograf. visst fick vi en autograf alltid, han signerade mig adidas keps åt mig! och jag måste erkänna att jag har kvar den än idag!

nog pratat om tennis. idag har jag försökt att plugga lite matte, men det gick verkligen inte! efter redan tjugo minuter tröttnade jag och la ihop boken. jag försökte även läsa min engelska bok, men på den tröttnade jag efter första sidan. istället har jag legat och slöat i soffan och sängen. men när pappa kom hem ifrån stugan drog han med mig ut för att övningsköra och tro mig, det gick hur bra som helst! pappa satt nästan och pratade i telefonen under hela färden och jag klarade mig alldeles själv! nu ska jag ta mig lite chokladpudding som min mor har gjort, och vänta på valet som snart börjar. heja blått!!!
nu har du väl allt glömt tröjan robin?

over and out,
/ LinaBeijer

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är minnen det, haha fett taskigt att vi inte fick låna mobilen, haha nu använde jag det där uttryckte igen det är inte bra att vara hemifrån för länge. Jag måste träffa dig om två veckor när jag kommer hem. Saknar dig massor <3 Kramar från en nördig Stockholmare ;)

2010-09-20 @ 13:02:51
URL: http://johannank.blogg.se/

Släng in en kommentar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0