tuffa kullerbyttor & tråkiga geografi uppsatser

Puh vilken dag, jag är helt slut. Kroppen säger bara ifrån, men huvudet säger något annat. Jag vill bara lägga mig i sängen och slockna direkt. Men så lätt är det inte, jag har en Historia uppsats att skriva, som visst ska handla om medeltiden. Det kan bli intressant och se hur den blir.

Dagen började iallafall med att klockan ringde vid kvart över sju. Jag tog på mig träningskläderna och cyklade iväg till idrottenshus i mörkret, allt va som vanligt. Träningen va också som vanligt, förutom att min tränare får för sig att vi ska göra kullerbyttor. Efter som jag inte är så akrobatisk av mig kan man ju förstå hur det gick. Hur som helst, jag gjorde den där kullerbyttan och vrider axeln över klubban, fråga mig inte hur detta gick till, men det gjorde ont som satan! Så nu sitter jag med ett häftigt blåmärke på axeln. Rätt ballt faktiskt. Men men, jag trampade hem igen för att duscha, sen la jag mig i soffan för att kika lite tv, men sen kom jag på att jag skulle till skolan också. Så då trampade dit.

Jag och Linda fick sitta kvar i skolan till halv fem för att hinna klart våran geografi arbete, men det visade sig att vi inte hann klart iallafall. Så det blir kanske en lång dag i skolan imorgon med. Efter det cyklade jag iväg till nästa träning och den där kullerbyttan kändes allt i axel, rygg och rumpa. Fy vad jag känner mig ovig! Men å andra sidan, varför ska jag va vig för, jag har väl ingen användning för det?

Just nu sitter jag och tittar på mamma till en mördare. Jag tycker att det är rätt hemskt faktiskt. Tycker synd om den där lilla rynkiga mamman som har en son som dödade hennes andra son. Samtidigt som jag tycker synd om han som dödade sin bror. Är jag lite knäpp eller? Men jag tycker helt enkelt att det är synd om honom för att han ska gå runt och bära det på sitt samvete hela sitt liv. oj oj oj, vad långt jag skulle kunna skriva om det här. Men jag ska faktiskt inte tråka ut er. Istället ska jag krypa ner i min säng och knappa på tv:n.

over and out
/ LinaBeijer

Kommentarer

Släng in en kommentar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0