Kalla vindar & en händelserik skoldag

Satan vad kallt det är ute! Mina fingrar är som istappar över tangentbordet. Jag kom precis hem ifrån stan och frös nästan näsan av mig! Jag som ändå tyckte att jag fått på mig ganska så mycket kläder. Men inte då. Idag var jag och köpte ännu mer julklappar, men är ändå inte klar med alla. Hemskt vad många det är jag ska köpa till. det är inte klokt. Dagen har iallafall varit riktigt underhållande. Den började med att min syster körde mig till skolan, efter lite fjäsk så gick hon iallfall med på det. I skolan va det visst dags för ett dans pass för alla på byrån, kan man tänka sig så spännande. Men jag upptäckte fort att jag inte hade någon talang. Hon som visade oss hur man skulle göra, kommenterade att man skulle känna sig sexig, men jag och jenny kände oss som allt förutom det. KLUMPIG är nog det rätta ordet för vad jag kände mig iallafall.
Senare va det dags för julpyssel och fika. Jag försökte att ge mig på att göra en sån där smällkaramell. Jag tycker att dom ser så fräsiga ut. Men tyvärr hade jag dock glömt av hur man gjorde, självklart. men när jag precis kommit på ett ungefär hur man gjorde var vi tvungna att gå ner till drama salen. Där vi skulle öva på vårat framträdande. Det är ju så att min klass ska göra ett framträdande för hela Byrån, eller alla klasser ska göra det rättare sagt. Det kan bli mycket spännande att titta på. Man vet ju aldrig vad SP1c kan hitta på för kul. Vi fick även åka iväg för att bowla. Riktigt kul faktiskt, första gången på denna dagen som jag hittade något som passade mig lite bättre. Efter bowlingen cyklade jag iväg till norra för att möta upp Erika. Hon har såklart tappat sina nycklar (påstod hon iallfall) så vi fick helt enkelt gå runt där och leta efter dem. Men efter som jag känner min kära vän så väl så tog jag hennes väska och letade igenom den. Självklart så hittar jag dem där, pycko! Vi åkte fram för att ta oss en fika och handla lite julklappar, men jag får helt enkelt kämpa vidare med det också imorn.

Vi har nu beställt biljetter till finalen i innebandy i Stockholm! Det blir en riktigt bra julklapp till mig själv. En hel helg i stockhol i april skadar aldrig. Nu gäller det bara att vi ska hitta ett bra hotel där vi kan bo. Jag röstade ju såklart rätt snabbt på scandic (pga deras goda frukost!) men min röst blev inte hörd som vanligt. Så det blir ett annat hotel, men jag hoppas på att de har lika go frukost. Även om jag har svårt att tro det.

Nu ska jag snart cykla iväg till Elina, där vi ska ha mini julafton ikväll. Det ska bli riktigt mysigt att träffa mina små flickor. Vi har köpt glögg, pepparkakor, godis och julmust! Och självklart är sunes jul med. En riktigt klassiker. Det blir helt enkelt inte någon riktig jul utan att titta på den. Men nu ska jag kila upp och slå in mina julklappar.

over and out
/ LinaBeijer


en "julig" Lina

Kommentarer

Släng in en kommentar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0