Fawkes Night

Nu sitter jag här och ska skriva om Fawkes Night. Vad är det tänker ni, ja, det vet jag faktiskt inte. Jag har bara fått i uppgigt av min engelska lärare att skriva om det. Jag tror att hon vill att jag ska ta reda på det själv. Men jag har faktiskt fått fram lite fakta, tror jag. Det verkar som att det är en cermoni där man bränner porträtt av en Guy Fawkes, hm, kan detta stämma? Det firas den 5 november med raketet och belsyning. Där ser man, varfär har vi inget sånt i sverige? Det verkar ju riktigt trevligt att få bränna lite tavlor en gång om året.
Nu ropar mamma på mig, vi ska ut och köra lite bil.

over and out
/ LinaBeijer

Kommentarer
Postat av: soooofia

hur går det med bilkörningen?

2009-10-22 @ 18:06:27
Postat av: Lina

Det går riktigt bra. Mamma blir lite orolig ibland bara, idag körde jag faktiskt inne i stan

2009-10-22 @ 18:42:29

Släng in en kommentar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0