Götet & skoskav

Idag blev det göteborg med Erki & Soffan. Vi tog tåget som gick klockan nio, lite knivigt att gå upp vid halv åtta, men det klarade vi! Självklart är tåget som vi ska åka med helt smockat, men vi armbågar oss fram i tåget och får oss varsin plats. När vi väl är framme i göteborg tar vi riktning mot klubbhuset direkt. Men när vi går förbi något ställa som heter subway ska soffan in där och köpa sig en macka! så vi får helt enkelt gå in där och vänta på henne, men när vi sitter där så inser vi andra att vi vill ha en liten lite macka så då hittar vi en för tio kronor, perfekt! EFter det gick vi alltså till klubbhuset, när vi kommer ner för trappan i affären är det som att man hamnat i himlen! så många klubbor! så mycket innebandy saker! åh, man kan inget annat än att älska det stället. Jag hitta min exel chill direkt och gick vidare för att testa den. den funka perfekt. Jag frågade killen i kassan om han kunde böja den åt mig, då frågar han vad jag vill ha för böj. och då kommer jag med det dummaste svaret man kan komma med: det får du bestämma... hallå? säger verkligen en innebandy spelare så? men som tur va så gjorde han bara underböj så jag ska böja den lite mer själv.
Efter vi hittat det vi sökte gick vi vidare mot stan, och då får jag skoskav... självklart drabbas jag av detta. men samtidigt, tar man på sig nya stövlar får man skylla sig själv! vi kom in till centrum med mig haltandes efter, så glamoröst lina.. Jag och erika hittade oss lite kläder var, sen gick vi och åt.
När klockan närmade sig halv tre var det dags att gå till tåget, och för första gången på länge slapp vi faktiskt att springa dit. När vi kommer till herrljunga så är vårat tåg inställt! hallå, så kan man väl inte göra heller? så vi fick helt enkelt ta bussen in till lidköping, bara att vi kommer fram 40 minuter senare än vad vi skulle gjort.
Nu när jag är hemma ska jag och erki åka till soffan och kolla idol :D
Hoppsan, nu kom erika så jag får väl avrunda.

over and out
/ LinaBeijer



den blev min idag! :D:D

Kommentarer

Släng in en kommentar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0