Chokladfontän & äventyr i rådas backar

Jag satt precis och tänkte på vad jag kunder ha önskat mig, för nu är dte kanske lite väl sent att önska sig något nytt. Men iallfall, när jag satt och tänkte så kom jag på att jag önskar mig en chokladfontän! Tänk vad gott att ha en sån stående i sitt rum. Det skulle va något. Sofia om du ser detta kanske du kan överväga att skicka en chokladfontän på posten ända ifrån Kanada?

Idag åkte vi iväg för att åka lite längdskidor och pulka med skolan och tänka sig, dom tog med oss ända till Råda! Inte illa pinkat. När vi kom fram tog Jag, Jenny & Malin på oss våra skidor och åkte iväg. Hejåhå vad det gick i backarna! Det är svårt att tro, men längdskidor är en konst! Det tog ett bra tag innan jag fick in det rätta knycket. Lilla Malin hade oturen att trilla i en liten backe, jag och jenny kunde helt enkelt inte hålla oss för skratt. Men efter ett tag så trillade jag mitt på rumpan! Den som skrattar bäst han skrattar sist. Eller hur är det man egentligen säger? Trötta och svettiga kom vi tillbaka efter 5 kilometer. När vi fått i oss lite varmchoklad och lite fika gick vi mot pulkabacken. Åhej vilken backe det va! Jag och Jenny satte oss direkt på en pulka för att åka, jag längst fram och hon där bak. Och så va vi iväg! Undan gick det, och flög gjorde vi! Efter bara några sekunder låg vi båda helt snöiga. Någon kanske lite mer än den andra. När vi kommit upp för backen igen märker jag att min mobil är borta. Självklart hade jag inte stängt fickan! Bättre kan det ju knappast bli. Så vi fick helt enkelt börja leta i all denna snö. Efter tjugo minuter gav vi nästan upp. Men när jag tittar ner så ser jag att den ligger där, toppen! Det va som självaste julafton.
Ikväll står match på schemat och inte vilken match som helst, vi ska möta killarna. Den roligaste matchen på hela året! :D

over and out,
take a chill pill.
/ LinaBeijer


tänk om man skulle ha en sån här goding?


Kommentarer

Släng in en kommentar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0